12 mars 2013

Beställt smakprov på tårtan!

"Vår" tårta!
Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt ett "smakprov" på vår bröllopstårta. Jag sa inte att det skulle vara ett smakprov utan beställde en likadan tårta som vi vill ha i minsta storleken, vilket blev en 5-bitars för 125 kr. Tårtan ingår i kuvertpriset på drömlokalen men de berättade vilket konditori de samarbetar med så jag ringde helt enkelt upp och bad att få köpa en tårta. Ska hämta den på fredag.

Tårtan är en moussetårta med vitchoklad- och hallonmousse på browniebotten. Jag hoppas verkligen att den är god. Det fanns lite olika alternativ för oss att välja på men den här lät godast. På bröllopsdagen ska tårtan dekoreras ungefär så som på bilden här ovanför fast med ett sidenband i guld (hoppas jag) runt också. Har inte helt bestämt oss för om det ska vara vita eller rosa färska blommor på heller.

Nu ser jag fram emot fredag lite extra mycket! Återkommer med en recension. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar