23 mars 2013

Pyssel-strul

När Lilleman äntligen bestämde sig för att sova middag passade jag på att sätta mig och börja klippa till våra egentillverkade inbjudningskort. Det är först när jag börjat klippa som det slog mig att den mallen vi har använt oss av till våra inbjudningskort är helt skev i marginalerna!

Vi har gjort fyra inbjudningskort per A4, så att formatet på korten ska bli A6. På utskriften av alltihop på A4 ser det hela bra ut, men så fort jag började klippa insåg jag att det blir olika mycket "luft" vid sidan av texten beroende på var på A4-pappret som texten har stått. Texten blir alltså inte centrerad i A6 och korten ser totalt muppiga ut. SUCK!

Efter ett mindre sammanbrott letade jag upp en ny mall på nätet som jag nu har suttit och pillat med. Jag gjorde precis en provutskrift på vanligt papper och klippte till för att se hur det blir, och det verkar som om det blir bra denna gången. Det är bara surt när man lagt ut en massa arbete i onödan och nu får lägga ner extra tid på att försöka fixa till det som blev fel och skriva ut allt på nytt igen.
Att pyssla är nog egentligen inte min grej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar