16 mars 2013

Smakat tårtan

Vår tårta! Bilder tagna av mig
I går var jag och hämtade mini-versionen av vår bröllopstårta som jag beställde tidigare i veckan. Utseendet på tårtan när man öppnade kartongen var inte mycket att hurra för, men jag vet att den kommer att se annorlunda ut på vår bröllopsdag så det gör inte så mycket.

Varken jag eller sambon har speciellt mycket erfarenhet av moussetårtor men vi tycker båda att den var jättegod. Tårtan känns lätt, fräsch och somrig. Vit choklad och hallon är en fantastisk kombination, och den underbara browniebotten var verkligen pricken över i:et! Vi är överens om att detta kommer att bli den perfekta bröllopstårtan för oss. En gräddtårta skulle bli alldeles för maffig. Det skulle troligtvis ingen orka efter att ha ätit en trerättersmiddag tidigare på kvällen.

Inte för att vi tvivlade på det, men nu är tårtan till 100% bestämd.
Detta känns riktigt bra! :)

2 kommentarer:

  1. Vi hade samma tårta på vårt bröllop och oj vad mycket beröm vi fick för den :)
    /johanna

    SvaraRadera